Informatie rondom garantie, retour en klachten
Retourneren
U heeft het recht uw online bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Heeft u gekozen voor een duurdere verzendoptie, dan worden alleen de standaard verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour zenden van u thuis naar ons zijn voor eigen rekening.
Stuurt u slechts een deel van uw bestelling retour, dan worden de
verzendkosten niet gecrediteerd (u houdt immers een deel van de bestelling).
Eventuele kortingen, combinatieprijzen en/of meerprijzen worden
verrekend indien een deel van de bestelling retour gestuurd wordt.
Eventuele kosten gemaakt door derden, zoals inbouw- of installatiekosten, worden niet door ons vergoed.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, stuur het dan terug met alle geleverde toebehoren. Mocht het product zelf beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg, en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Om gebruik te maken van dit recht neemt u eerst contact met ons op via backoffice@gps.nl en vervolgens het retourformulier te gebruiken, hier te downloaden (PDF).
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag en eventuele verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Het herroepingsrecht is bedoeld om je als consument te beschermen tegen een impulsaankoop of het tegenvallen van een product wanneer je deze voor het eerst in handen hebt. Na ontvangst van een product dien je hier zorgvuldig mee om te gaan indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je mag een product bekijken, een horloge kun je omdoen, toestellen mag je aanzetten maar deze niet daadwerkelijk gaan gebruiken. Bijvoorbeeld het toestel registreren, software aanpassen of op een andere manier personaliseren. Ook het monteren van (motor)steunen wordt gezien als het in gebruik nemen van een toestel en deze kunnen niet retour.
Je kunt dezelfde dingen doen met een toestel die je ook in een winkel mag verwachten. Bij elektronica staan er in winkels vaak demonstratietoestellen die je kunt bedienen, maar een toestel op je fiets monteren en er een rondje mee rijden is ook niet mogelijk. Ga je dus daadwerkelijk op pad met een toestel en je besluit toch af te zien van de aanschaf dan moet je rekening houden met het waardeverlies van je aanschaf. Voor een aantal van de populairste toestellen bieden wij ook de mogelijkheid om deze eerst te huren voor je deze aanschaft. Je kunt dan wel een toestel daadwerkelijk gebruiken en testen. Besluit je na de huurperiode het toestel te kopen dan wordt in de meeste gevallen de huurprijs verrekend met de aanschaf.
Uitzonderingen retourneren
- Computersoftware die geactiveerd is of waarvan de verzegeling verbroken is.
- Producten die online geregistreerd zijn bij de fabrikant
Garantie
WayPoint staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Op al onze producten geldt in de regel een garantietermijn van 2 jaar. Met uitzondering van Wolf Camper
Mocht u aanspraak willen maken op de garantie neem dan contact met ons via onderstaande gegevens. Onze eigen technische dienst zal in eerste instantie zijn uiterste best doen de garantieafhandeling in eigen huis te realiseren alvorens de fabrikant in te schakelen. Daartoe kan een product opgestuurd worden of afgegeven worden bij één van onze winkels.
Heeft u een klacht over ons of over één van onze producten, neem dan contact met ons op. In de regel zullen klachten binnen 2 werkdagen in behandeling genomen worden.
Klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar sales@gps.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.